woensdag 25 juli 2012

De nieuwe Pim



Zeg nou zelf. Dit is toch echt wel het jaar van Dr. Johan Oldenkamp. Zo was er zijn heldhaftige optreden tegen de verzekeringsmaffia en sinds kort is hij de overmoeibare lijstduwer van de kersverse alternatieve politieke partij Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland (SOPN). Tussendoor organiseerde Johan in zijn achtertuin - de kampeerweide van het Landgoed de Reehorst bij Zeist - ook nog even uit de losse hand het Heelheidsfestival, waar Baracuda een heel warm Elly & Rikkert-gevoel van kreeg (let op: de dwarsfluit verschijnt al na een halve minuut in het videoverslag).

Aanleiding voor het festival de voltooiing van de negen Scheppingskalenders van de Maya’s. Velen houden 21 december 2012 aan als de einddatum van de Lange-Telling-Kalender van de Maya’s, maar Johan hield zaterdag 14 juli 2012 als juiste einddatum aan. Dat belooft nog wat, want we leven nog.

En er gaat nog veel meer gebeuren. Tegen de NRC vertelde Johan, nu weer met de pet op van lijsttrekker: 'Wij vertegenwoordigen de belangen van een meerderheid van Nederland. Het enige probleem is dat een meerderheid dat nog niet weet. Als ze dat eenmaal wel weten, en daar gaan we de komende tijd hard aan werken, dan halen bij de verkiezingen 76 zetels binnen.”

Je zou het grootspraak kunnen noemen, wil Johan wel toegeven. Of gebrek aan realiteitszin. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. 'Ik voorspel een grote overwinning, mits wij de mensen weten te bereiken. Ik ben dus blij dat u belt'

Johans grote voorbeeld is Pim, zegt hij, die ook als een komeet ging. Maar u heeft minstens drie keer zijn charisma nodig om een meerderheid te behalen, merkt de journalist Lex Boon op. 'Ja, maar het gaat niet alleen om mij. Dat is ook het pluspunt van de SOPN. Het gaat om de inhoud, daar gaan we vooral op scoren.'

Onderaan het stukje kon ene st76 zich niet meer inhouden: 'Jullie weten het nu nog niet, maar vanaf 12 september ben ik alleenheerser in dit land. Ik zal Beatrix van de troon verstoten en ik bouw een groot nieuw paleis midden in het land. Mijn verjaardag wordt een nationale feestdag; de enige dag waarop jullie als onderdanen vrij hebben. Of dachten jullie al die tijd dat het toeval was dat ik 76 in mijn naam heb staan? Het slaat gewoon op de meerderheid die ik nodig heb om de macht te grijpen.'

3 opmerkingen:

  1. Benieuwd hoe je spiritualiteit en politiek verkoopbaar maakt. Lastig, mislukt het , dan is onderduiken in een kliniek de enigste oplossing die ik kan bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. http://www.librapersoneelsdiensten.nl/pagina/herken-een-psychopaat/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chips , dan grijp ik er net naast :(
    Ben vergeten een getal bij mijn nick te zetten.
    Maar weten deze lichten niet dat je iets meer zetels moet hebben, om daadwerkelijk wat te veranderen.
    Pas met een 2/3 meerderheid kan je pas in de grondwet vastleggen dat ufo's bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen