dinsdag 12 juli 2011

Farida



Het is een beetje een rommeltje in het huis van Farida Gillot te Lelystad, Onafhankelijk Vertegenwoordiger van Meerdere Netwerk Marketing Producten, maar dat heeft een reden: Farida heeft het namelijk veel te druk met de complotten. Chemtrails en de illuminati, of Microwave Mind Control en ook hebben 'ze' in haar pc zitten rommelen. Farida is bijvoorbeeld lid van 12.160Mhz: "Resisting the New World Order". Op de vraag of anderen haar niet ietwat gek vinden komt als antwoord dat 'anderen' vaak nogal goedgelovig zijn. Vandaar dat Farida alles blind gelooft dat zij op alternatieve websites leest. We kennen het type. Welcome to the club, Farida.

15 opmerkingen:

  1. Lijkt me een typische Niburu-volgeling. Heel erg aardig en goedwillend, maar nogal in de war. Treurig eigenlijk dat dit soort goedwillende en eigenlijk gewoon lekker eigenwijze mensen al die tijd en energie verspillen aan dit soort onzin. Is het toch niet gewoon een vorm van escapisme?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Escapisme?
    Ja, als je in Lelystad woont moet dat haast wel :-)

    "Er gebeuren zoveel dingen in de wereld die mijn aandacht vragen dat ik geen tijd heb voor andere dingen"

    Die dingen vragen niet alleen haar aandacht, ze smeken om haar aandacht.
    De wereld spreekt tot haar, "red mij met boeken en blogjes", en dat allemaal vanuit Lelystad.
    Doet me een beetje denken aan een stukje tekst van Boudewijn de Groot.
    "Waterdrager, draag het water naar de zee.
    Want de zee moet gered van de zon."


    Verder zegt ze nog "de chaos van de wereld wordt afgespiegeld in mijn huis"

    Nee hoor, de chaos in haar hoofd wordt afgespiegeld in haar huis. Ik ken het gevoel, mijn huis is geregeld een enorme bende.
    Maar dat komt door de chaos in mijn hoofd, niet die van de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry, Lelystad, daar rijd ik altijd met een grote bocht omheen. Die onaardige opmerkingen over Lelystad komen voor jouw rekening, Tim:P

    Maar serieus, ik blijf dat raar vinden. Ik ken enkele Niburu-volgelingen persoonlijk en het zijn stuk voor stuk dit soort ontzettend lieve, maar volstrekt chaotische mensen. Wanneer je er nou écht van overtuigd bent dat je de wereld moet verbeteren, waarom ga je je dan niet bezig houden met zaken die werkelijk van belang zijn?

    Dit is de tijd dat in de Arabische wereld een massale volksopstand plaats vindt, de euro en de EU aan het wankelen slaan en we mogelijk op de rand van een nieuwe economische recessie balanceren, in Nederland de cultuursector tot de grond toe afgebroken wordt, het PGB verdwijnt, Henk en Ingrid genaaid worden waar ze bij staan en dan ga je je bezig houden met chemtrails?

    Ben ik nou de enige die dat niet begrijpt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Opzich inderdaad wel een vreemd gezicht.

    Maarre meneer vandergalien. Iedereen is weer anders. Ze valt er niemand mee lastig.

    Lang niet zo kwalijk als die beleggers en investeringsbankiers met hun onverzadigbare goklust.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De ene persoon houdt zich bezig met chemtrails, de andere persoon houdt zich bezig met de persoon die zich bezig houdt met chemtrails.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @dadgad
    Jawel, maar dat was mijn vraag niet. Mijn vraag is: waarom houdt iemand zich bezig met aantoonbare kolder als chemtrails in plaats van met - pak 'm beet - de bezuinigingen door het kabinet Rutte?

    En ik ben het met je eens dat deze mevrouw meer moreel besef in een vingertop heeft dan de gemiddelde bankier/politicus in zijn of haar hele lijf. Een kwaadaardige psychopaat als Micha Kat is het ook al niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ PVG,

    Tja, iedereen is weer anders.

    Wat wel jammer is, is die hysterie rondom de Georgia guide stones. Wie dat geschreven heeft had heus geen kwade intenties. Eerder andersom.

    Als dit escapisme is zie ik er het kwaad niet zo van in. De gemiddelde escapist vertiert zijn tijd in de kroeg, waar hij zijn hersencellen wegzuipt, of anders in de koffieshop waar de marihuana hetzelfde werk voor hem doet.

    Deze dame duikt de boeken in. Ik vind dat toch wel erg sympathiek.

    Verder, we weten natuurlijk niet genoeg over deze dame om te concluderen of ze zich wel of niet bezig houd met bijvoorbeeld de binnenlandse politiek. Zouden we is moeten vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @p.vander.galien

    "Henk en Ingrid worden genaaid waar ze bij staan en dan ga je je bezig houden met chemtrails?"

    Dadgad heeft ergens wel gelijk als hij stelt dat je maar moeilijk normatieve oordelen kunt vellen over welke vorm van escapisme men kiest. Bier zuipen of chemtrails najagen. Alleen heb je bij bierzuipen niet de pretenties van maatschappelijke betrokkenheid die deze vrouw wel heeft, en dat is waar je je aan ergert. Als er dan toch maatschappelijke betrokkenheid is, waarom kan ze die niet effectief inzetten?

    Maar ook daar is het maar de vraag of jij en ik dit doen. Ja, ook jij ziet de donkere wolken van een (mogelijke) tweede crisis samenpakken, dat heb ik ook en ik me maak me er wel degelijk zorgen over. Als die bal van duikelende valuta's en weggevallen vertrouwen in de economie echt gaat rollen ben ik bang dat het wegvallen van het persoonsgebonden budget nog de minste van onze zorgen zal blijken te zijn.
    Maar ja, wat wij eraan kunnen doen om op dit soort zaken invloed uit te oefenen lijkt me soms al even ineffectief als de Illuminati en chemtrails bestrijden vanuit je laptop in Lelystad.

    Overigens zal ook mevrouw Farida bij een tweede crisis haar gelijk bevestigd zien, net als wij, maar zij zal dit verklaren vanuit het wegvagen van de middenklasse, angst creëren voor een controlestaat en depopulatieprogramma's door de Illuminati, en onze redenaties zullen iets meer economisch en politiek geschoold zijn verwacht ik zo.

    Jij vraagt je af: wat die vrouw doet/weet, wat heeft dat voor zin?
    Snap ik heel goed, maar ik zit zelf geloof ik een beetje met zo'n zingevingsvraagstuk. Wat ik weet/doe, wat heeft dat eigenlijk voor zin?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @tim dog,

    Jij en ik zitten wat dit betreft behoorlijk op dezelfde golflijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zeg barracuda, dank je wel hiervoor trouwens. Dit programma kende ik helemaal niet. Hardstikke leuk om te zien dit. Geniaal gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Tim & dadgad

    Jawel, maar deze mevrouw ziet dit niet als escapisme. Ik kan het niet over mijn hart krijgen tegen haar tekeer te gaan, omdat ze zo overduidelijk gedreven wordt door oprechte maatschappelijke betrokkenheid. Het punt is inderdaad dat deze dame dit NIET ziet als escapisme, maar denkt dat ze hiermee op effectieve wijze maatschappelijke misstanden bestrijdt. In de praktijk is het dat volgens mij wel, en dat is inderdaad waar ik me aan erger. Wanneer ze dit nou inderdaad zou zien als escapisme - een soort interactieve sf - zou ik er ook helemaal geen oordeel over uitspreken.

    Tim, probeer je te zeggen dat er uiteindelijk geen objectieve waarheidscriteria zijn (in welk geval het geen ruk uitmaakt waar je je mee bezig houdt) of twijfel je aan de effectiviteit van meer traditioneel politiek/maatschappelijk activisme?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ vander.galien & dadgad:

    "Tim, probeer je te zeggen dat er uiteindelijk geen objectieve waarheidscriteria zijn (in welk geval het geen ruk uitmaakt waar je je mee bezig houdt) of twijfel je aan de effectiviteit van meer traditioneel politiek/maatschappelijk activisme?"

    Duidelijk het tweede. Mensen die te hard beweren dat 'de waarheid' niet bestaat en voor wie alles grijs is vind ik meestal een beetje schimmig. Ze belanden volgens mij zelf ook vaak in een grijs gebied van moreel drijfzand.

    Ik twijfel dus inderdaad meer aan de effectiviteit van traditioneel politiek/maatschappelijk activisme. Ik ben inmiddels al zo erg dat ik weinig tijd en moeite steek in het delen van mijn opinie, en eerder voor mezelf wat 'certified gold'-chipjes heb gekocht, mochten valuta's echt te erg gaan schuiven (tot nu toe een goede belegging gebleken trouwens, als ik de intentie had om er winst mee te maken).

    Het gaat een heleboel mensen toch echt de pet te boven, de mate van corruptie, de werking van een geldsysteem, het totale morele bankroet aan de top van financiele instellingen zoals Wall Street.

    Immovable people, movable people and people that move... Maar er zijn wel heel veel immovable people. Daarom geloof ik niet zo in traditioneel activisme.

    Zitten we nog steeds op 1 golflengte dadgad?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ tim dog,

    Zeker. Ik zou het niet beter kunnen neerleggen.

    Vooral met dit stuk ben ik het erg eens.

    "Het gaat een heleboel mensen toch echt de pet te boven, de mate van corruptie, de werking van een geldsysteem, het totale morele bankroet aan de top van financiele instellingen zoals Wall Street."

    Vooral dit stuk is erg waar denk ik.

    (off-topic - Heb je trouwens de andere interviews van dit programma gezien? Moet je doen. Er zitten echt de mooiste mensen tussen die heel openlijk hun unieke leven delen.)

    @ PVG

    "Tim, probeer je te zeggen dat er uiteindelijk geen objectieve waarheidscriteria zijn (in welk geval het geen ruk uitmaakt waar je je mee bezig houdt) of twijfel je aan de effectiviteit van meer traditioneel politiek/maatschappelijk activisme?"

    Ik denk dat dit wel waar is, hoe frustrerend dan ook.

    Ik zelf hou me er niet mee bezig op activistisch gebied. Ik weet wel precies wat er aan de hand is. Ik heb mezelf ook aardig moeten bijscholen om te begrijpen wat credit default swaps nou echt zijn, hoe het monetaire systeem funtioneerd, hoe de huizenbubbel werd gecreeerd, de ponzi scheme's en dat soort dingen. Ik ontdekte dat veel mensen dit niet weten en eigenlijk ook helemaal niet willen weten. Kun je ze het kwalijk nemen?
    Mensen die willen gewoon hun eigen levens lijden en zich totaal niet bezig houden met al deze negatieve dingen die zo ver van hun af staan. We zijn wat dat betreft op een bepaalde manier toch wel een onverbonden/verbonden zelfdestructief collectief, vind ik persoonlijk.
    Zoals moderne filosofen zeggen "de mens is aan het verdwijnen" Als in dat er zoveel diversiteit is ontstaan, het is onmogelijk om ieders aandacht op een onderwerp te richten. Dat gaat gewoon niet.
    Ik voorspel ook dat nationaliteiten en landen op den duur gaan verdwijen en een nieuwe wereld orde, als in een wereld met een overheidsorgaan zal gaan plaatsvinden. Ik steun dat ook geheel. Het is enkel, wat voor mensen gaan de wereld leiden? Wat voor ideologie, wat voor filosofie, wat voor mentaliteit zal er gaan heersen? Blijven we in deze primitieve staat hangen of evolueren we ons?

    Maar goed, ik ben weer enorm off topic aan het bazelen, dat gebeurt me nou altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. tsja dadgad dan had je maar opletten op school, of een goede opleiding moeten volgen. Maar je denkt jezelf te kunnen bijscholen via internet. Een van de velen die denkt middels doe-het-zelf educatie via internet iets te kunnen begrijpen van de wereld (de zogenaamde google-, wiki- en youtubegeleerden). Het punt is dat je weliswaar kennis hebt genomen van de diverse begrippen , maar het niet begrijpt en daarom van alles aan elkaar knoopt waardoor het totaal nergens op slaat.. Daar hebben vrijwel alle complotters last van met hun mavo/lbo-diplomaatje, Vervolgens creeren ze hun eigen (schijn)wereldjeen is iedereen dom en schaap behalve zij zelf en daar zitten ze dan op hun zolderkamertje zich onbegrepen voelend en van zich afschrijvend dat niemand er in hun omgeving iets van begrijpt.

    Ik heb nog wel een tip voor je: ga je zelf nog eens bijscholen over spelling en grammatica. En doe dat niet met doe-het-zelf-educatie. Maar ga naar school

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh nwo. Jij bent zeker van hoogstaande intelligentie? VWO neem ik aan?

    Leuk je erbij te hebben. Ik kijk uit naar de inhoudelijke comments.

    BeantwoordenVerwijderen